Vanuit de zakken!

Sven Bosch

Member+
25 mrt 2019
17
13
3
22
Heeswijk-Dinther
www.biergoochelaar.nl
Iedereen moet zijn props mee nemen. Of het nu een hele kast vol gimmicks is of een pakje kaarten.

Ik was benieuwd hoe iedereen zijn spullen bij houdt. Werk je vanuit je zakken? Zo ja heb je dan ook een vaste plek voor alles.

Werk je met een tafeltje. Wat vind je er belangerijk aan. Etc etc

Ik ben benieuwt wat iedereen gebruikt!

Glenn

Member+
25 feb 2004
331
39
28
Guttecoven
www.glentertainment.nl
Voor mijn kindershow heb ik een aantal koffers volgeladen. Qua tafel neem ik mijn eigen vouwtafel mee.

Voor table/close-up maak ik voornamelijk gebruik van mijn (jas)zakken. Eventueel nog het kleinste koffertje van mijn kofferset erbij.
Als tafeltje gebruik ik in dat geval de Magic Table "DJ" van Leo Smetsers.

In beide gevallen heb ik voor ongeveer 80% vaste plekken voor alles.
Wat ik vooral belangrijk vind is dat tijdens transport de spullen goed beschermd zijn. Alles moet dus goed liggen om schuiven (in de koffers én in de auto) zoveel mogelijk te voorkomen.

Jan Smulders

Member
13 sep 2017
26
14
3
52
Breda
www.magic-marketing.nl
Hoi Sven, ook al bekend van Magic Festival Breda ;-)

Aangezien mijn voorkeur uit gaat naar close-up magic heb ik eerst ook zo'n koffer gehad ongeveer zoals de foto maar dat werkte voor mij niet.
Een tijdje geleden trok mijn aandacht de visagie koffer en vroeg een collega goochelaar wat hij gebruikte!
Ook hij gebruikt zo'n visagie koffer en heb deze op Marktplaats voor €30 op de kop getikt.

Open klapbaar, met uitschuifbare laden en mooie onder bak waar zelf makkelijk een ballonnen pomp in past. (zelfs een klein productie doosje.)
Dit was voor mij de gouden tip want alles blijft perfect op zijn plaats en je kunt eenvoudig de bakjes op maat maken voor iedere klus waarbij een andere indeling gewenst is.

Maar ik zag laatst ook een hele mooie Close-Up Bag by TCC bij Magicshop waar het een en ander in kan.

Maar als je rondloopt zorg je gewoon dat je een jasje aan hebt met links en rechts binnenzakken en dat je buiten zakken van je jasje ook echte zakken zijn.
Hoeveel wil je laten zien dat is toch ook echt iets wat ik leer van een aantal collega's de laatste tijd. "Les is more".

O ja, en als er iemand een tip heeft voor een wat meer betaalbaar tafeltje hoor ik het graag ;-)

Bijlagen

• Like
Reactions: Alex Buijk

Alex Buijk

Member+
Medewerker
10 mrt 2011
493
190
43
36
Leuk topic.

Ik werk doorgaans ook vanuit mijn zakken maar is sterk afhankelijk van de setting van mijn optreden.
Voorheen deed ik bijna elk optreden enkel en alleen vanuit mijn zakken, maar kwam er achter dat sommige situaties niet ideaal waren.
Toen heb ik een tafel met lade aangeschaft. Ik merkte een direct verschil. mensen zien jou achter een tafel staan en je trekt direct volk. Terwijl je als je uit je zakken werkt altijd jezelf ergens moet introduceren. Nu doet mijn tafel deel van de introductie ;-)

Ik heb een zelfde koffer als Jan en bewaar daarin mijn "extra" materiaal.
- Reserve decks
- Reserve sponsballen
- Reserve scharpies
- Refills van bepaalde trucs.

In de lade van de tafel zit mijn vaste repertoire. Ik neem deze tafel altijd mee en beslis ter plaatse of ik hem wel of niet gebruik.
Situaties waar ik GEEN tafel gebruik zijn restaurants. of feesten met enkel "zit" plaatsen. Ik meng mijzelf dan veel liever aan tafel dan dat ik hoog sta.
Mocht ik de tafel dus niet gebruiken doe ik alle spullen die in mijn lade liggen in mijn jaszakken en broekzakken.

De tafel die ik gebruik is super handig.
Ten eerste omdat ik hem rollend mee kan nemen
Ten 2de omdat hij snel in elkaar staat
En hij ziet er erg mooi uit.

Schermafbeelding 2019-03-26 om 13.51.53.png Schermafbeelding 2019-03-26 om 13.52.17.png

Jan Smulders

Member
13 sep 2017
26
14
3
52
Breda
www.magic-marketing.nl
Leuk topic.

Ik werk doorgaans ook vanuit mijn zakken maar is sterk afhankelijk van de setting van mijn optreden.
Voorheen deed ik bijna elk optreden enkel en alleen vanuit mijn zakken, maar kwam er achter dat sommige situaties niet ideaal waren.
Toen heb ik een tafel met lade aangeschaft. Ik merkte een direct verschil. mensen zien jou achter een tafel staan en je trekt direct volk. Terwijl je als je uit je zakken werkt altijd jezelf ergens moet introduceren. Nu doet mijn tafel deel van de introductie ;-)

Ik heb een zelfde koffer als Jan en bewaar daarin mijn "extra" materiaal.
- Reserve decks
- Reserve sponsballen
- Reserve scharpies
- Refills van bepaalde trucs.

In de lade van de tafel zit mijn vaste repertoire. Ik neem deze tafel altijd mee en beslis ter plaatse of ik hem wel of niet gebruik.
Situaties waar ik GEEN tafel gebruik zijn restaurants. of feesten met enkel "zit" plaatsen. Ik meng mijzelf dan veel liever aan tafel dan dat ik hoog sta.
Mocht ik de tafel dus niet gebruiken doe ik alle spullen die in mijn lade liggen in mijn jaszakken en broekzakken.

De tafel die ik gebruik is super handig.
Ten eerste omdat ik hem rollend mee kan nemen
Ten 2de omdat hij snel in elkaar staat
En hij ziet er erg mooi uit.

Bekijk bijlage 6167 Bekijk bijlage 6168
Alex dit is zeker een hele gave tafel en ben benieuwd waar je deze vandaan hebt.

Zo zie je, in korte tijd heeft het forum super gave en handige tips om je verder te helpen beter te worden!

Alex Buijk

Member+
Medewerker
10 mrt 2011
493
190
43
36
Alex dit is zeker een hele gave tafel en ben benieuwd waar je deze vandaan hebt.

Zo zie je, in korte tijd heeft het forum super gave en handige tips om je verder te helpen beter te worden!
Hi Jan,

De topic starter @Sven Bosch heeft deze gemaakt.
Hij maakt hele mooie tafels en close-up matten.

Hans Scheven

Member+
15 mei 2004
1.215
40
48
62
Zoetermeer
www.hansscheven.nl
Voor kinderpartijtjes en familiefeesten maak ik gebruik van een grote gereedschapskist met grote bak en laatjes op wieltjes en daarnaast 1 grote macrotas voor de grotere spullen. Voor close-up heb ik een close-up tafel op standaard.

Glenn

Member+
25 feb 2004
331
39
28
Guttecoven
www.glentertainment.nl
Mooie koffer set Glenn! Merk je omdat je meerdere koffers hebt dat je af en toe op en neer moet lopen naar de auto?
Thanks! Uiteraard ontkom ik niet aan meerdere keren lopen (zeker als ik Spider decor en geluidsset bij me heb).
Qua koffers neem ik voor mijn kindershow vaak een opvouwbaar steekwagentje mee. Als de afstand wat ver is en de locatie het toelaat scheelt dat toch weer een keertje of 2 lopen ;)

Skydoll

Member
25 mrt 2019
5
4
3
39
1 koffer, spider tafel, 3 closeupmatjes (backup vd backup, heb helaas al meerdere malen moeten gebruiken) ook heb ik vaak een opvouwbare bolderkar mee. dezelfde reden als Glenn.

Wat betreft het "op de man dragen":
3 decks, muntensleeve, spongeballen en elastiekjes, past in mijn broekzakken. tussen de bedrijven door refill vanuit de koffer.

• Like

Leon Heussen

Member+
30 aug 2011
837
307
63
27
Panningen
www.instagram.com
Ik heb gewerkt met een tafel met een klep. Dit is zo verschrikkelijk omdat je steeds in het koffer moet zijn, moet alles er weer eerst vanaf.
hierna heb ik een tafel laten maken.
Deze is wel zwaar maar ben er verder wel tevereden mee. alleen treed ik niet meer op.

Bijlagen

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
824
143
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
Persoonlijk vind ik de Qble van "spider" erg handig en prettig:

Is wel qua hoogte vast, maar dat vind ik persoonlijk geen probleem. En het is geen koffer, dus je moet de spullen er wel in- en uithalen ... dit kan een nadeel voor sommigen zijn. Het voordeel vind ik dat je een lekker groot werkoppervlak hebt. Nadeel is dan wel weer dat je net wat meer ruimte nodig hebt ... dus het is maar net waar je meer waarde aan hecht. Onder de Qble zitten wielen en dat vind ik ook een voordeel. Het kost misschien net een paar minuutjes extra om in elkaar te zetten, maar voor mij zijn een paar minuten extra geen probleem.

@Leon Heussen benoemt ook wel een belangrijk punt en dat is dat je van de zijkant erin wilt kunnen om dingen te pakken.

De tafels van Sven zien er ook goed uit en voldoen volgens mij aan alle bovenstaande punten. Enige is dat bij een Qble misschien net wat makkelijker / goedkoper onderdelen vervangen kunnen worden. Stel er gaat drank over het tafelblad heen dan kun je bij 'n Qble erg makkelijk en relatief goedkoop het tafelblad vervangen. Ook is het tafelblad inklapbaar waardoor het bij vervoer net wat minder ruimte inneemt. Het nadeel is dan automatisch dat de setup net iets langer duurt.

Marc Woods

Member+
Medewerker
7 feb 2004
1.959
465
83
Oosterhout NB
www.marcwoods.nl
Zelf gebruik ik een spidertafel waar ik een flight case achtig ladekastje op heb gemaakt. Daar ligt een vierkante close-up mat op en hier loop ik mee rond. Dit idee heb ik van Jochem Nooyen...thanks man!

Jaren geleden altijd zonder tafel gewerkt, dat heb ik zelfs gepredikt bij lezingen die ik gaf...maar mensen...mijn standpunt is gewijzigd :D

Een tafeltje zorgt voor duidelijkheid, men weet dat dat mijn “podium” is, de opdrachtgever ziet een act i.p.v. een “ronddwalend” persoon.

Daarnaast biedt het ook veel extra mogelijkheden...mijn close-up repertoire is drastisch uitgebreid nadat ik een tafeltje ben gaan gebruiken!

• Like
Reactions: Leon Heussen

Alex Buijk

Member+
Medewerker
10 mrt 2011
493
190
43
36
@Maarten Bruins Ik heb voor mijn podium shows ook een Qble en vind ik fantastisch. Zelf heb ik onder het onderblad nog een extraatje gemaakt.
Zo kan ik makkelijker dingen stelen zonder te hoeven bukken.
Voor tabel magic zal ik deze tafel echter NOOIT gebruiken omdat de toeschouwer zo wel heel makkelijk jouw props kan zien.
Wat betreft het vervangen van het tafelblad is inderdaad bij spider ook goed over nagedacht dat ieder onderdeel los te vervangen is.

Maar zo ook bij @Sven Bosch kun je heel gemakkelijk de top vervangen.
Leuk ook voor maatwerk klussen. Kun je in stijl aankomen ;-)

Bijlagen

• Like
Reactions: Maarten Bruins

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
824
143
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
@Alex Buijk Bij de Qble kun je je props ook redelijk eenvoudig afschermen. Je kunt er desnoods een klein koffertje inzetten, waar je je spullen uithaalt. Ik vind het juist een voordeel dat ik niet elke keer iets open hoef te maken als ik iets wil pakken (en met de Qble is het toch een beetje afgeschermd). Maar dat is puur persoonlijk hoor en het ligt eraan wat je te verbergen hebt. De tafel van Sven Bosch ziet er ook zeker erg mooi en praktisch uit. En jij hebt ze beide gebruikt en ik niet ;).

Bij Qble vervang je het blad wel al voor 60 Euro als er een drankje overheen gaat. Bij jouw tafel zal dat qua man-uren en materiaal waarschijnlijk net wat meer gedoe zijn en ook meer kosten (en misschien ook niet, geen idee hoe het precies gemaakt is). Maar dat zijn gewoon afwegingen die je voor jezelf moet maken. Het zijn allebei prima producten en kwaliteit-maatwerk kost altijd wat meer.

Ik heb zelf ook iets vergelijkbaars met m'n Qble gedaan ... een table pocket die ik optioneel achter m'n Qble kan plaatsen.

• Like

Maarten Bruins

Member+
19 jul 2003
824
143
43
Utrecht
www.kindergoochelaar.nl
Een andere hele goedkope oplossing voor een "table pocket" is:

Leg dat onder je zwarte close-up mat en je hebt een extra "pocket" achter je tafel. Voor close-up is dit uiteraard minder geschikt, omdat mensen naast en achter je staan.