Victor zijn regisseur, DP en editor in de fout

Discussie in 'Op- en Aanmerkingen' gestart door Ray, 28 mrt 2015.

1. Ray

Ray Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    237
    (dumpert)

Dit is wel een heel amateuristische blunder. Als je claimt dat gene niet te doen wat je juist doet zorg dan dat dit soort continuïteit fouten niet worden gemaakt.

Als regisseur en DP zou je die klok gezien moeten hebben, ontsnapt het hen op de dag aan dit detail dan zou de editor het zeker in post gezien moeten hebben en even opschonen.
    Een triviaal werkje om even een stil frame van die klok met dezelfde tijd erover heen te leggen. Camera track, maskeren van de stil frame en verbinden aan de tracker en klaar is Klara.

Rob W en Marc o vinden dit leuk.
  2. Danny Joseph

Danny Joseph Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    31 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    976
    En dan is dit ook wel een van de slechtste momenten om het te missen. Een extreem visueel effect, dat op geen enkele andere manier verklaard kan worden, en dan maak je zo'n blunder met een achtergronddetail.

Dames en heren, dit is nou wat men de Too Perfect Theory noemt.

Ray vindt dit leuk.
  3. Rob W

Rob W Goochelaar

Lid geworden:
    29 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    202
    Ik had hem ook al voorbij zien komen... Jammer.

4. Jan.Bouwhuis

Jan.Bouwhuis Goochelaar

Lid geworden:
    18 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    226
    Eigen schuld, moeten ze maar kiezen voor effecten waar je niet in hoeft te knippen.
    En geloof me die zijn er genoeg en nog hele goeie ook!

5. Marc Woods

Marc Woods Goochelaar

Lid geworden:
    7 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    392
    Voor zover ik het begrepen heb, is deze video gemaakt door/voor Samsung...en dat hier geknipt en ge-edit is, lijkt me duidelijk!

Jammer van de fout met de klok maar de video ziet er prachtig uit...velen voeren het hoogste woord wat betreft montage, computerwerk en dergelijk, maar ik denk dat de meeste van ons graag zo'n succesvolle serie als Victor zou willen "hebben".

Ik begrijp nog steeds niet wat het probleem is, knippen en plakken in de montage maakt het toch mooier, interessanter en geloofwaardiger voor het grote publiek...en voor wie treden wij op? Juist voor het grote publiek.

Wat mij betreft is methode ondergeschikt aan het effect...

#5 Marc Woods, 29 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2015
    Eric Simonesz vindt dit leuk.
  6. Rob W

Rob W Goochelaar

Lid geworden:
    29 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    202
    Victor is zonder twijfel goed bezig! Jammer dat in de goochelwereld vaak wordt gesproken van jaloerasiteit als er enige mate van kritiek wordt geuit. Iedere performer slaat soms de plank volledig mis (kuch voor mij Geel), maar ik vind het bekritiseren en discussi├źren erover juist wat het zo leuk maakt. Ray slaagt er dikwijls in om te ontleden wat beter zou kunnen, of hij daadwerkelijk niet dezelfde fout zou hebben gemaakt blijft natuurlijk gissen.

7. Ferry de Riemer

Ferry de Riemer Goochelaar

Lid geworden:
    26 okt 2014
    Leuk Bevonden:
    124
    Valt me nog mee dat Victor na de verandering van het mobieltje nog in de stad staat en niet op Scheveningen!;)

Marc o vindt dit leuk.
  8. Zassie

Zassie Goochelaar

Lid geworden:
    30 nov 1999
    Leuk Bevonden:
    194
    Grote fout inderdaad.... maar wat mij te binnen schoot is het volgende:

Dit stukje is duidelijk voor de fabrikant van de smartphone... zou het dan niet zo kunnen zijn dat ze deze fout er doelbewust in hebben gestopt/gelaten met het idee dat deze fout duidelijk opvalt en dus wellicht wel eens "viraal" verspreid zou worden via populaire sites/media als Facebook/Dumpert/twitter/etc. gezien de populariteit van het programma? Dan bereikt het beeld van de telefoon namelijk een nog groter publiek dan alleen de kijkers van het programma? Win/win voor de makers en de fabrikant van de telefoon.

Rob W en Bietfriek vinden dit leuk.
  9. Marc o

Marc o Goochelaar

Lid geworden:
    19 sep 2013
    Leuk Bevonden:
    223
    Met regelmaat heb ik ook een kritische noot hier op het forum geplaatst.
    Ik hoop dat iedereen begrijpt dat kritische noten er zijn om ons allen naar een hoger niveau te tillen.

Waarom accepteren we wel de maandagochtend discussie op het werk over voetbal maar mogen we niet dezelfde discussies op goochel/mentalisme vlak hebben?

Een kritische noot is niets persoonlijk, noch geeft het aan dat de poster van deze kritische noot het beter zou kunnen.
    De kritsiche poster herkent wel foutjes of onvolkomenheden en ik denk dat we met dat soort posts juist allemaal positief kunnen groeien....

Jean-Paul en Bietfriek vinden dit leuk.
  10. CAJARI

CAJARI Goochelaar

Lid geworden:
    19 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    71
    Ik kom nog uit de tijd dat er geen video en internet was. Aan alles wat je als goochelaars wilden leren moest je zelf proberen achter te komen. Zeer sporadisch van een oudere 'rot' in het vak, of via een goochelclub waar je na een soms strenge toelatingseis lid van kon worden .Verder was er een onderlinge afspraak geen enkele truc of verklaring openbaar te maken.Als ik lees dat men zich nu ( misschien terecht) opwindt over een opnamefout verlang ik soms terug naar de tijd van vroeger waarin je alleen moest zorgen dat je programma stond als een huis, en je jezelf niet druk hoefde te maken over een verkeerd shot, want zoiets bestond toen nog niet.

maigret en Jan.Bouwhuis vinden dit leuk.
  11. Marc Woods

Marc Woods Goochelaar

Lid geworden:
    7 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    392
    Dat bestond toen ook...maar men had nog niet de mogelijkheid om, thuis achter de computer, beelden terug te kijken, te vertragen, achteruit te spoelen en noem maar op!

Bovendien kan tegenwoordig iedereen, met relatief eenvoudige apparatuur, video's maken en publiceren...gewoon vanuit huis.

Logisch dus dat dit soort fouten, binnen een paar uur worden belicht...en door een groot publiek worden bekeken!

12. CAJARI

CAJARI Goochelaar

Lid geworden:
    19 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    71
    Marc,
    Wat ik bedoelde te zeggen is dat de techniek met sprongen is vooruit gegaan. Van onze programma's zijn in het verleden door mensen waarvoor wij optraden vaak opnames gemaakt welke alleen per videoband kunnen worden weergegeven. Wij zijn in het verleden ook diverse keren opgetreden voor de T.V. Zonder cameratrucs werd ons programma dan opgenomen en uitgezonden zoals het ook in een zaal zou zijn opgenomen. Websites om alles nog eens lekker op terug te zien waren er nog niet, deze en alle andere technische snufjes zijn er pas veel later gekomen, daarom hebben wij ook nooit meer een eigen website gehad, wij waren toen al met optreden gestopt. Optredens werden toen geboekt via theaterbureaus ,afdeling musici en artiesten van het arbeidsbureau en mond op mond reclame'.Ik denk dat ik momenteel een van oudste goochelaars op deze site ben, maar volg alles nog met zeer veel belangstelling.

13. Marc Woods

Marc Woods Goochelaar

Lid geworden:
    7 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    392
    @CAJARI

Dat alles anders was in die tijd kan ik me best iets bij voorstellen! Tijden veranderen...zo ook in de video van Victor

Gert Piet vindt dit leuk.
  14. thianna

thianna Leek

Lid geworden:
    27 dec 2014
    Leuk Bevonden:
    21
    Leuke theorie, ik weet niet of het een win/win voor Victor is, hij verdiend er waarschijnlijk bakken met geld mee maar alsnog is het niet echt fijn dat men je hierdoor minder serieus neemt.

15. Zassie

Zassie Goochelaar

Lid geworden:
    30 nov 1999
    Leuk Bevonden:
    194
    er is een gezegde: alle publiciteit is is goede publiciteit. Niet zozeer voor Victor zelf, maar wel voor de programmamakers. Er word over het programma gepraat en word een doelgroep bereikt die mogelijk niet via de aangesneden communicatiekanalen werden bereikt. Kans dat meer mensen gaan kijken of ze ook dingen kunnen vinden = meer kijkcijfers = heee nog een seizoen = win

Maar misschien zie ik het te makkelijk

Bietfriek vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina