Websites onder de loep #6

Discussie in 'Algemeen' gestart door Neal, 8 jan 2013.

1. Zassie

Zassie Goochelaar

Lid geworden:
    30 nov 1999
    Leuk Bevonden:
    194
    @ Rob ga ik doen, maar zal een lastig verhaal worden omdat die natuurlijk door de CMS worden gegenereerd/geplaatst.

OP de homepage wil ik nog een kort promofilmpje gaan plaatsen (zo'n foto compilage met teksten, want helaas niet overal beeld van)

Rob W vindt dit leuk.
  2. Zassie

Zassie Goochelaar

Lid geworden:
    30 nov 1999
    Leuk Bevonden:
    194
    En voor de nieuwschierigen onder jullie: dit was de oude versie (alleen de index pagina werkt, klikken op de links heeft dus geen zin)

3. Laurens Neyens

Laurens Neyens Goochelaar

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    70
    Wel grappig die parketvloer op je oude pagina :p

Nu over je nieuwe pagina: echt een heel mooie website ! ;)
    Ik kende dat CMS nog niet, maar ik vermoed dat dit alweer oneindig veel mogelijkheden erbij brengt en je hebt ze goed benut. :) Het enige waar men oog op viel was je tekening van je piratenboot, misschien nog niet over nagedacht maar ik vind het grijze zeil onder dat zwarte (echte piratenzeil) echt vloeken met de rest van je tekening.
    De teking is prachtig gemaakt, maar dat grijze zeil, verprutst het een klein beetje.
    Misschien nog effe wat andere kleuren uitproberen ?

4. Zassie

Zassie Goochelaar

Lid geworden:
    30 nov 1999
    Leuk Bevonden:
    194
    \CMS = Content management System, in dit geval Joomla

Laurens Neyens vindt dit leuk.
  5. Kiko

Kiko Goochelaar

Lid geworden:
    13 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    171
    Ziet er mooi uit !
    Ik zou als ik jou was zeker ook proberen (cq gaan zorgen dat je ;) ) een foto op je index pagina krijgt.

6. Goochelaar Jahon

Goochelaar Jahon Goochelaar

Lid geworden:
    25 okt 2011
    Leuk Bevonden:
    82
    www.jahon.be

Dit is mijn vernieuwde site.
    Ikzelf ben er fier op maar hoor ook graag jullie mening.
    Kan nog aanpassingen laten doen door de maker daarmee hoor ik graag jullie mening!

Joran

Laurens Neyens en Jeffrey Wijkhuisen vinden dit leuk.
  7. Kim Dèrvan

Kim Dèrvan Goochelaar

Lid geworden:
    24 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik vond het ook maar eens tijd om mijn website www.kimdervan.be te vernieuwen.
    Opmerkingen, tips, enz... zijn steeds welkom.

8. Stapper

Stapper Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    653
    Ziet er professioneel uit.
    Het grote verschil met .com is nu verdwenen.

Nog wat opbouwende punten:
    - Zelf zou ik er voor kiezen om .com in het engels te doen.
    - 1 video is wel erg weinig (is natuurlijk wel een héle mooie!)
    - de foto's staan als smalle streepjes, is niet zo mooi

9. Kim Dèrvan

Kim Dèrvan Goochelaar

Lid geworden:
    24 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    8
    Het is inderdaad de bedoeling om de komende weken de website meertalig te maken.
    Extra filmpjes zullen in de toekomst ook nog toegevoegd worden. Eén filmpje is idd veel te weinig daar heb je volkomen gelijk in. ;-)

Wat betreft die foto's die als smalle streepjes getoond worden, dit ben ik nog op één andere pc tegen gekomen.
    Ik heb de website op zowel meerdere pc's, tablets als gsm's uitgetest en ben dit fenomeen nog op één andere laptop tegen gekomen. Op alle andere toestellen worden de thumbnails van de foto's normaal getoond. Heel raar en ben dit ook aan het onderzoeken.

Stapper, alvast bedankt voor jouw input.

10. Jean-Paul

Jean-Paul Goochelaar

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    1.361
    Probeer wel 1 verschillend lettertype te gebruiken.
    Nu zie ik 4 verschillende, wat opzich niet erg is, maar naar mijn smaak oogt dat iets onrustig.
    Verder ziet het er top uit!!!

11. Zassie

Zassie Goochelaar

Lid geworden:
    30 nov 1999
    Leuk Bevonden:
    194
    wellicht is het probleem van de thumbnails een verouderde (IE) browser versie

Rob W vindt dit leuk.
  12. Nico van Hulst

Nico van Hulst Erelid & V.I.P.

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    250
    Beste Kim, ik ben altijd nieuwsgierig naar reclame die mensen voor zichzelf maken, vroegerzat je als artiest bij een theaterburo die ook vaak je reclame regelde, tegenwoordig doet bijna iedereen het zelf, en zie je helaas ook dat heel veel mensen dezelfde fouten opnieuw maken. Wat ik je nu ga vertellen moet je niet als neerbuigende kritiek zien maar alleen om jouw en misschien anderen te helpen. Goochelaars denken altijd dat leken, en jouw klanten zijn bijna altijd leken, gewoon zijn te denken in onze termen. Niemand buiten de goochelwereld weet wat PARLOUR. MAGIC is. Jouw meeste werk zal komen van Belgische of Nederlandse klanten die weten totaal niet wat parlour magic is. Gebruik nooit taal die mensen buiten de goochelwereld niet kennen, je wekt het idee dat ze dom zijn door niet te weten wat jij bedoelt. Bij parlour magic en bij toneel goochelen krijg je een foto van jouw met kaarten, je werkt alleen met kaarten? Bij de foto s zie ik alleen jouw met iets bezig, maar weinig reactie van publiek, daar boekt een klant je wel op, als je foto s laat zien waar mensen verbaasd op kijken, of lachen dan denkt een klant, dat wil ik ook, dat mijn gasten verbaasd zijn en plezier hebben. 2 foto s vanjezelf in een park??????? Weg ermee, ijdelheid. Foto s dat je een waaier kan maken? Delete nu. Beter een paar foto s waar toeschouwers plezier hebben dan 25 foto s van jouw met iets???? In je handen. Mensen die jouw site bezoeken om dat ze een goochelaar nodig hebben (en dat zijn dus klanten) die gaan niet 25 plaatjes vergroten die willen in 5 flinke foto s zien wat is dit voor artiest, kort kort kort. Een goeie foto van jezelf, waar ze dus zien wie is die Kim, zonder geheimzinnige handjes en lampjes, verkoopt beter . Ik heb heel erg lang een goeie boterham verdient in Nederland als onbekende artiest doordat mijn reclame materiaal altijd duidelijk was en goed verzorgd. Dat kost veel werk en vooral veel geld. Een top fotograaf op show gebied is z n geld dubbel en dwars waard. Denk erom een goeie sportfotograaf is geen goeie artiesten fotograaf, en je zus kan haar kinderen leuk fotograferen maar dat betekent niet dat jij daar iets aan hebt Op het filmpje kom je sympathiek over, dat wil ik als klant ook op je site zien. Veel succes.

cojanlis, Stapper, Martin Theuns en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Kim Dèrvan

Kim Dèrvan Goochelaar

Lid geworden:
    24 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    8
    Nico, ik bekijk je kritiek niet als neerbuigend maar als opbouwend.
    Met jouw advies kan ik echt verder werken en mijn website nog aanlokkelijker maken voor mogelijke klanten.

Je hebt inderdaad gelijk dat een term als parlour magic onbekend is voor een "leek". De benamingen van de verschillende stijlen zal ik zeker aanpassen. Nu wat de foto's betreft, deze werden er tijdelijk op geplaatst in afwachting van beter beeldmateriaal. Ik ben momenteel op zoek naar een goede "show" fotograaf voor het fotograferen van mijn acts en reacties van de mensen. Ik merk ook dat heel veel fotografen inderdaad geen ervaring hebben met het in beeld brengen van artiesten tijdens een act. Het fotograferen voor een huwelijk is inderdaad iets compleet anders als het fotograferen van een artiest.

Bedankt voor je advies.

John van der Lely vindt dit leuk.
  14. Jesse Ray

Jesse Ray Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    72
    De fotograaf die bij de show van ALL Illusions and Friends was is naar mijn idee een top fotograaf.
    Hij heet Peter Kasbergen. Ik heb voor de rest geen informatie over hem, want Lars die regelde alles voor de show en zij kenden elkaar al.

Bijgevoegde bestanden:

15. Neal

Neal Close-up magician

Lid geworden:
    9 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    321
    NIEUWE WEBSITE KLAAR! www.ndcmagic.be

Ik weet dat er meer foto's en filmpjes op moeten, maar aangezien ik nog nooit een fotograaf/cameraman heb meegenomen, heb ik er nog geen. :)

Zou ook nog 2 dingen moeten hebben die ik in de footer kan zetten... Iemand ideeën voor eventuele plug in's?

Ik hoor graag jullie mening!

Voor een idee van de oude versie:

oude website.png

16. Jeffrey Wijkhuisen

Jeffrey Wijkhuisen Kinderentertainer

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    256
    Ziet er goed uit! Ik ben nog druk bezig met mijn site ;)
    Opmerkingen:
    - Op de pagina contact staat YoutTube geschreven, 2 keer een T
    - Zelf vind ik het erg storend als er elke keer een paar social media logo's rond "vliegen". En overigens heeft het geen meerwaarde. Want de logo's staan ook al rechtsboven in op je site.

Verder is de site goed verbeterd!

Neal vindt dit leuk.
  17. Kiko

Kiko Goochelaar

Lid geworden:
    13 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    171
    Ik denk dat je af en toe "ik" hebt vervangen door "Neal" maar "heb" niet hebt meeveranderd naar "heeft" want ik kwam een paar keer "Neal heb" tegen in een zin.

Die rondvliegende socila media logo's zou ik ook liever weglaten.

Ik mis foto's maar dat zei je zelf al.

Verder ziet er goed uit en duidelijke tekst waardoor je een goed idee krijgt wat je kunt boeken.

Neal vindt dit leuk.
  18. Jean-Paul

Jean-Paul Goochelaar

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    1.361
    WOW Neal wat ziet dat er al fantastisch uit.
    Even de puntjes op de i zetten maar dat is al eerder gezegd.
    Lekkere frisse website niet te druk, speels maar toch zakelijk, helemaal goed naar mijn smaak.

Neal vindt dit leuk.
  19. Neal

Neal Close-up magician

Lid geworden:
    9 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    321

Stond eerst in de IK-persoon, dus allemaal aangepast naar 'Neal'. Moet ik nog even nakijken, want spellingfouten op een website... KAN NIET! :D

20. Neal

Neal Close-up magician

Lid geworden:
    9 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    321

Bedankt, dan laat ik ze weg, de icoontjes.

Deel Deze Pagina