YouTube kanaal

Discussie in 'Videos' gestart door 1001KaartTrucs, 1 aug 2017.

1. 1001KaartTrucs

Lid geworden:
    1 aug 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben sinds kort een youtube kanaal begonnen genaamd 1001KaartTrucs. Echter trekt het niet echt kijkers, misschien dat hier mensen tips of ideeën hebben? Alles is van harte welkom!

(Ik weet niet precies of deze post hier op mag maar dat zie ik vanzelf verschijnen)

2. Wimhek11

Wimhek11 Leek

Lid geworden:
    25 jan 2016
    Leuk Bevonden:
    2

Het helpt natuurlijk wel als je bij je post een link zet naar je filmpje. Bij deze heb ik het voor je gedaan.

3. 1001KaartTrucs

Lid geworden:
    1 aug 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist niet zeker of dat mocht dus had ik het maar niet gedaan, dankjewel!

4. Jan.Bouwhuis

Jan.Bouwhuis Goochelaar

Lid geworden:
    18 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    226
    Waarom niet zoals Peter Pelikaan alleen het effect laten zien en geen uitleg geven!
    Er word al zoveel uitgelegd.

Danny Joseph vindt dit leuk.
  5. Matsuru

Matsuru Goochelaar

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    23
    Om te beginnen ben je nog maar net begonnen en heb je nog niet veel subscribers dus dat je niet veel kijkers hebt is niet ongewoon. Waar je vooral op zult moeten focussen is om consistent te posten en zo gestaag een trouwe groep met volgers op te bouwen.
    Ik weet niet of je al nagedacht hebt over hoe vaak je uiteindelijk wilt posten maar het is beter om consistent één keer in de week te posten dan om de ene keer een hele groep filmpjes er op te gooien en daarna weken lang niets van je te laten horen. Zo weten mensen wat ze van je kunnen verwachten.

6. 1001KaartTrucs

Lid geworden:
    1 aug 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Indd een hele goede tip, uit enthousiasme post ik er nu 1 per dag. Misschien dat ik dat iets moet mindere omdat ik dat niet altijd vol zal kunnen blijven houden. Thanks!

7. mitch durbank

mitch durbank Goochelaar

Lid geworden:
    18 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    240
    De truc is misschien basic maar je legt wel gewoon een dubbel lift uit en een flustration count. Dit zijn professionele technieken die je nu gewoon te grabbel gooit.

Waarom dit uitleggen? Ik snap niet zo goed waarom er steeds meer mensen komen die dingen gaan uitleggen.

Jan.Bouwhuis vindt dit leuk.
  8. Jan.Bouwhuis

Jan.Bouwhuis Goochelaar

Lid geworden:
    18 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    226
    Helemaal mee eens Mitch!

9. 1001KaartTrucs

Lid geworden:
    1 aug 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, bedankt voor jullie kijk hierop!

10. Eddy Smit

Eddy Smit Goochelaar

Lid geworden:
    12 nov 2004
    Leuk Bevonden:
    121
    Ik ben even naar het kanaal wezen kijken. Alhoewel ik ook niet voor uitleg ben denk ik dat door de grote hoeveelheid trucs met uitleg de mensen door de bomen het bos niet meer zien. Verder denk ik dat wanneer je niet echt geïnteresseerd bent je het ook weer snel vergeet. Kan volgens mij niet zo veel kwaad.

11. Jean-Paul

Jean-Paul Goochelaar

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    1.361
    Zelf zie ik liever een mooie truc goed uitgevoerd zonder uitleg, dan een matig vertoonde truc met uitleg.
    Waarom moet alles maar uitgelegd worden in de openbaarheid, als goochelaar hebben we tenslotte een erecode lijkt mij.

12. Matsuru

Matsuru Goochelaar

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    23
    Zelf denk ik juist dat youtube een prachtige kans bied om meer mensen op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met de goochelkunst. Met de enorme hoeveelheid video's die op Youtube staan zul je nog steeds naar informatie over goochelen op zoek moeten gaan als je daar interesse in hebt dus het is niet alsof nu meteen de hele wereld weet wat een double lift is. En daarnaast zijn het in mijn ervaring juist vaak de mensen die een basis interesse in goochelen hebben die het werk van een professional het meeste kunnen waarderen.

Daarnaast is Youtube als platform voor het leren van goochelen al zo ver ontwikkeld dat die ontwikkeling niet meer tegen te houden is. Het lijkt mij dan ook een stuk constructiever om ons af te vragen hoe die ontwikkeling het beste vorm gegeven kan worden dan krampachtig te proberen hem tegen te houden.

paniwi en 1001KaartTrucs vinden dit leuk.
  13. mitch durbank

mitch durbank Goochelaar

Lid geworden:
    18 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    240
    Hoi het is niet een kwestie van proberen dit krampachtig tegen te houden maar een mening op het onderwerp zomaar dingen te delen. Ook zie je vaak dat het bijna altijd mensen zijn die de technieken niet beheersen zo nodig moeten uitleggen op You Tube. Het is vaak niet bedoeld als instructievideo maar meer om het geheim te laten zien. Deze doelgroep kijkt hier ook na, we kennen het geheim naar de volgende video. Wat er straks gaat gebeuren is dat mensen jou hebben gezien als goochelaar en na je optreden gaan googelen ( of tijdens je optreden) om informatie te krijgen.

Ik ben er ook zeer van bewust dat een performens meer inhoud dan alleen een techniek. Maar als iemand tijdens je routine zegt dat is een dubbele kaart dan kun je nog zo`n goede performer zijn maar is je show echt over. Veel routines worden opgebouwd uit kleine technieken en presentaties die in elkaar worden verweven. Als er één techniek wordt doorzien dan valt de gehele routine uit elkaar. Er worden bijvoorbeeld ook makkelijke forceer technieken uitgelegd. De psychologie achter een force is dat de toeschouwer denkt dat hij een vrije keuze heeft. Nu worden mensen er bewust van gemaakt dat er mogelijkheden zijn dat de goochelaar iemand een kaart opdringt. Dit zal de illusie van alle forceer technieken in één keer doorbreken omdat je het publiek ook bewust maakt van psychologische processen.

Naar mijn mening is het gewoon niet nodig om zo met ons vak om te gaan. Wat mij er vooral aan stoort is dat de mensen die het delen geen liefhebbers zijn en geen echte studenten van de kunst. Ze beheersen zelf de technieken niet maar willen het wel aan anderen leren via een video. Een zeer on-respectvolle houding naar de goochelkunst en als je echt van het vak houd dan gooi je het niet op deze wijze te grabbel als een oud stuk papier die je in de prullenbak gooit. Waarvoor? Alleen voor een beetje aandacht op You Tube.

#13 mitch durbank, 7 aug 2017
    Laatst bewerkt: 7 aug 2017
  14. 1001KaartTrucs

Lid geworden:
    1 aug 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag,

Misschien interessant om te weten is dat al deze trucs die ik laat zien, geleerd zijn via YouTube. :)
    Al deze trucs zijn geleerd via kanalen die trucs uitleggen in het Engels of in andere talen maar dus nog niet in het Nederlands.

Op YouTube kan ik elke fake shuffle, forced kaart, card control of wat ik ook wil leren vinden. Dit is dan wel in het Engels maar nog niet in het Nederlands. Vandaar mijn kanaal.

Bedankt voor jullie meningen en jullie kijk hierop!

15. Lodewijk de Widt

Lodewijk de Widt Goochelaar

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat andere iets doen is wat mij betreft de slechtste reden om het zelf te doen. Er zijn een hoop engels sprekende mensen die hele rare dingen doen die je zeker niet in Nederland zou moeten doen.

Overigens kan je op youtube zeker niet elke fake shuffle, card control vinden!!!

Als je de echte geheimen wilt leren zul je andere bronnen moeten gebruiken.
    Als je hier meer van wilt weten? Spreek me aan tijdens een congres of goocheldag ;)

16. Matsuru

Matsuru Goochelaar

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    23
    Hallo Mitch, bedankt voor je reactie. Het is inderdaad jammer dat er mensen zijn die geheime technieken onthullen puur om te laten zien hoe het werkt. Daar ben ik zelf ook geen fan van. Daarnaast heb je inderdaad ook een grote groep mensen die dan wel probeert trucs aan anderen te leren maar niet de moeite neemt om echt een goede les in elkaar te zetten of de techniek zelf nog nauwelijks beheerst. Ook daar snap ik de irritatie maar ik ben bang dat dat onvermijdbaar is met een laagdrempelig platform als Youtube. Gelukkig zie je op dit moment een groeiende groep mensen op youtube die wel goed les geven vanuit een passie voor de kunst en ook de tijd nemen om video's met een hoge productiewaarde op te nemen. Daarnaast gaan ze ook in op de theoretische en performance kant. Ik heb het hier over mensen als Chris Ramsay. Dus mijn eerste vraag zou zijn of je hier ook een probleem mee hebt of dat je daar wel mogelijkheden ziet voor het promoten en verbeteren van onze kunst?

Daarnaast is het inderdaad waar dat technieken die vroeger diep geheim werden gehouden nu met een paar juiste zoekwoorden (Moet je nog wel weten welke dat zijn) gevonden kunnen worden. Persoonlijk maak ik mij daar niet echt zorgen over. Toen ik in mijn vorige post zei dat mensen met een basiskennis van goochelen het werk van een professional vaak beter kunnen waarderen had ik het niet alleen over presentatie maar juist ook over het technische aspect. Ik probeer in mijn routines altijd meerdere lagen van misleiding in te bouwen en verschillende methodes te gebruiken die elkaar tegenspreken. Het lastige met een techniek als de double lift is dat het een stuk makkelijker is om te begrijpen dan om uit te voeren waardoor dat een techniek is die erg vatbaar is voor "exposure". Maar dan zie ik het als professional juist als mijn taak en uitdaging om te zorgen dat zelfs iemand met die basiskennis nog steeds verbijsterd achterblijft.

En als laatste hoor ik van veel mensen de vraag: Waarom?
    Het antwoord daarop is vrij simpel. Omdat er vraag naar is zullen er mensen zijn die die vraag willen vervullen. Daar valt weinig aan te doen. Waar ik juist kansen zie is om zelf deel van die beweging te worden en het een positieve richting op te sturen in plaats van er van een afstandje naar te kijken en er schande van te spreken.

17. Jean-Paul

Jean-Paul Goochelaar

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    1.361
    Als er vraag is naar bepaalde uitleg van technieken dan ga je toch gewoon naar de experts?
    Lodewijk is altijd aanspreekbaar op een congres of festival zoals hij aangaf.
    Maar ook bij de goochelwinkels in den lande zal je zeker een beter advies kunnen krijgen of word je op het juiste spoor gezet om die ene move of techniek te leren.
    Ook het aansluiten bij een goochelclub kan een waardevolle bron zijn van informatie.

18. Ferry de Riemer

Ferry de Riemer Goochelaar

Lid geworden:
    26 okt 2014
    Leuk Bevonden:
    124
    Precies wat Jean-Paul zegt,leer het van die mensen! Dan leer je het gelijk goed!
    De struggle zal dan ook minder worden!

#18 Ferry de Riemer, 8 aug 2017
    Laatst bewerkt: 8 aug 2017
  19. Matsuru

Matsuru Goochelaar

Lid geworden:
    10 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    23
    Wat je nu noemt zijn inderdaad ook allemaal belangrijke bronnen van informatie. Maar dat neemt niet weg dat ik denk dat Youtube als platform daarin zijn eigen bijdrage kan leveren. Daarnaast ga je voorbij aan mijn punt dat de aanwezigheid van lessen op Youtube al zo ver ontwikkeld is dat dat echt niet meer terug zal draaien en alleen nog maar verder zal groeien. Daarin ligt dus onze taak om die ontwikkeling zo positief en waardevol mogelijk te maken voor onze kunst.

Verder zijn veel van de bronnen die je noemt zoals congressen, clubs of advies vragen bij een winkel nou niet bepaald de makkelijkste plaatsen voor een beginner om aan informatie te komen. Ik snap inderdaad dat het belangrijk is om van experts te leren. Maar waarom zouden die experts geen gebruik van Youtube mogen maken als platform om hun kennis te delen?

Nou neem ik aan dat de meesten van jullie daarop zullen antwoorden dat het een te open platform is en het geheimhouden van onze kunst in gevaar brengt. Ten eerste denk ik dat dat gevaar niet erg groot is en daarnaast is die ontwikkeling op dit moment onvermijdbaar dus kunnen we er maar beter voor zorgen dat het goed gebeurt.

20. mitch durbank

mitch durbank Goochelaar

Lid geworden:
    18 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    240
    Ook als uitleg op goede manier wordt vertoond in een you tube filmpje ben ik er op tegen. Het gaat mij er meer om dat het toegankelijk is vood iedereen.

De vorige generatie moest echt laten zien dat ze interesse hadden in het vak. Dan werd hun beetje bij beetje het vak overgedragen. Het voordeel is als je er moeilijk aankomt wordt het meer op waarde geschat.

Het voordeel van de tegenwoordige tijd is dat er heeeeel veel beschikbaar is. Dit is ook direct een valkuil voor de geintersseerden. Het wordt hierdoor niet op waarde geschat. En men blijft van de hak op de tak dingen oefenen inplaats vsn 1 ding eerst te perfectioneren.

Er zij nu mensen die bekende goochelaars volgen en er een sport van maken om hun trucs te ontmaskeren. Bij Victor gebeurd dit ook. Dit is alleen maar mogelijk doordat alles voor niets is te vinden op internet.

Als deze info er niet had opgestaan dan had zo'n persoon iedere truc of goochelboek moeten kopen en bestuderen voordat hij de trucs van een tv goochelaar kan ontmaskeren.

Als alles zo doorgaat stoppen leversnciers met het uitbrengen van nieuwe trucs en materiaal omdat het toch heel snel geript wordt. En dan staat het weer op het net.

Ik ben nog steeds van mening dat als je een goed performens hebt die niet alleen op de truc berust is. Dat je geen problemen ervaart tijdens optredens.

Maar als dit zo bijft in de toekomst. Hier ben ik niet echt zeker van.

Deel Deze Pagina