YouTube kanaal

Discussie in 'Videos' gestart door 1001KaartTrucs, 1 aug 2017.

1. paniwi

paniwi Leek

Lid geworden:
    13 jan 2015
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben zelf van origine als marketeer getraind en om eerlijk te zijn gaan mijn tenen echt krommen als ik zie hoeveel onnodige barrieres er opgeworpen worden voor mensen met een interesse in goochelen.

Naar een congres gaan is doorgaans niet de eerste stap voor iemand met een beginnende interesse. Boeken zijn niet, en zullen nooit meer, de eerste keuze van mensen zijn als er filmpjes mogelijk zijn. Zeker voor zoiets visueels als goochelen. En goochelclubs zijn leuk. Maar je moet dan dus wel eerst al wat kunnen laten zien tijdens het voorgoochelen. Gestructureerde lessen worden bijna nergens aangeboden of liggen rond de 70 euro per uur. Kortom, enorm veel barrieres waardoor deze industrie constant het risico loopt om nieuwe mensen weg te jagen. Stel je deze houding eens voor bij welke andere industrie dan ook? (Oh u wilt bij onze gitaarclub? Nou speel eerst maar eens een lied. Dat kunt u nog niet? Nou gaat het dan maar 'gewoon' van een boek leren. Lessen geven we niet en zelf leren bewijst dat u het graag genoeg wil - niet voor te stellen toch?)

Ik vind het een bijzonder onrealistische angst om te geloven dat iedereen nu ineens naar youtube gaat rennen en uren gaan lopen researchen hoe je precies een truc hebt gedaan. De interesse van een gemiddeld persoon gaat nevernooit zo ver komen. En zonder het specifiek te zoeken zullen ze het nooit voorbij zien komen. Daarnaast, mocht het onverhoopt toch een keer gebeuren, dan dient een professionele goochelaar naar mijn gevoel technisch sterk genoeg te zijn om dit op te kunnen lossen.

Youtube kan in mijn ogen bijdragen aan het uit het slop trekken en populair maken van een kunstvorm die op het moment door het grote publiek voornamelijk wordt gezien als puur kindervermaak.

Minze Dijksma vindt dit leuk.
  2. Jan.Bouwhuis

Jan.Bouwhuis Goochelaar

Lid geworden:
    18 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    219
    Jean Paul zei:
    Youtube kan in mijn ogen bijdragen aan het uit het slop trekken en populair maken van een kunstvorm die op het moment door het grote publiek voornamelijk wordt gezien als puur kindervermaak.

Kindervermaak? O dus daarom win ik altijd de bereprijs;)

3. paniwi

paniwi Leek

Lid geworden:
    13 jan 2015
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik bedoel ook niet om te zeggen dat er iets mis mee is om te goochelen voor kinderen. Maar niet iedere goochelaar heeft kinderen als doelgroep. Als ik naar een NK straatgoochelen ga en ik zie om de performers een kring van 30 kinderen zitten met ouders erachter die vooral op de kids letten, dan klopt er toch iets niet, of wel?

4. Jan.Bouwhuis

Jan.Bouwhuis Goochelaar

Lid geworden:
    18 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    219
    Excuus Jean Paul dat ik jou noemde in mijn bericht, foutje van mijn kant!

5. Jac

Jac Goochelaar

Lid geworden:
    1 jan 1970
    Leuk Bevonden:
    175
    Ik denk dat er een generatie/leeftijdskloof is.

De oude generatie heeft en kent vele bronnen en kennis die met de geheimen zorgvuldig mee omgaan.

De jonge generatie die bestaat uit het graag willen leren en het nèt kunnen. Beseffen niet de waarde van een geheim. De laatste groep willen aandacht. Ze kennen de technieken en het trucje, maar hebben vaak geen aandacht voor presentatie ervan. (Hoezo belangrijk? )
    De anderen willen goochelen leren door wat ze gezien hebben. Het begint met nadoen van trucs en kijken of er interesse is.
    Punt blijft dat jonge generatie deels onwetend zijn in kennis (goede handelingen, bronnen, begeleiding en presentatie). Anderzijds ontbreekt het heb aan middelen. (Vooral geld, mensen met kennis en evt. transport). Dat kun je ze niet kwalijk nemen. Wat is dan een mogelijke oplossing? YouTube.

YouTube spreekt vooral de jonge generatie aan omdat het gratis is om iets te leren (al dan niet verkeerd voorgedaan) en omdat het een makkelijke bron voorhanden is.

Dat oudere generatie het niet leuk vindt, de openbaringen, tja... ik ben het er mee eens. Maar het gebeurt en daar zullen we mee moeten leven.

Ik vind persoonlijk slechte goochelaars (die truc niet beheersen, enorm flashen en die toch denken dat ze goed doen) veeeeel erger! Die staan voor het publiek, terwijl die helaas door het effect heen prikken, omdat het totaal niet overkomt.

Deel Deze Pagina